Usein kysyttyä lainasta, lainaamisesta ja Lainaamosta

Alta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

  • Miten Lainaamon palvelu toimii?

    Lainaamon lainapalvelusta voi hakea kulutusluottoa verkkohakemuksella. Hakemuksen tekemiseen menee muutama minuutti ja saat lainapäätöksen ja -tarjouksen heti hakemuksen päätteeksi. Kun lainatarjous vastaa tarpeitasi, tulee sinun enää toimittaa hakemuksen liitteeksi palkkakuitti tai muu pyytämämme tosite.

  • Kuka voi hakea lainaa?

    Lainaa voi hakea ja nostaa vakituisesti Suomessa asuva vähintään 20-vuotias henkilö, jolla on suomalainen pankkitili, jolla ei ole maksuhäiriömerkintöjä ja joka suorittamamme luottokelpoisuusarvion mukaan kykenee hakemansa lainan takaisinmaksamiseen. Lisäksi lainaa hakevalla täytyy olla hyväksymämme suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset tunnistautumiseen.

  • Kuinka paljon voin hakea lainaa?

    Lainaa voit hakea enintään 20.000 euroa. Lainaa hakiessasi sinulta varmistetaan tulotietosi, jotta maksuvarasi muiden säännöllisten menojen jälkeen riittää kattamaan myös hakemasi lainan lyhennykset.

  • Millä korolla voin saada lainaa?

    Lainaa ilman vakuuksia ja takauksia voi saada 9-18%:n korolla riippuen luottokelpoisuusarviostamme, lainamäärästä ja -ajasta.

    Korkotasoon vaikuttavat lainanhakijan antamat hakemustiedot ja takaisinmaksukyky, jotka lainanantaja ottaa huomioon arvioidessaan korkotasoa.

    Lainakoron lisäksi lainasta veloitetaan avauspalkkio ja kuukausittainen tilinhoitomaksu.

  • Kuinka voin toimittaa lainahakemukseni liitteet?

    Voit toimittaa tarvittavat liitetiedot (palkkakuitin yms.) sähköpostitse, postitse tai ladata ne suoraan lainahakemuksen päätteeksi antamiemme ohjeiden mukaan. Jos olet palkansaaja, tarvitsemme kopion palkkatodistuksestasi. Eläkeläisiä pyydämme toimittamaan kopion eläkepäätoksestä ja yrittäjien kopion verotuspäätöksestä. 

  • Kuka voi nähdä henkilötietoni?

    Henkilötietojasi käsittelee lainakäsittelijämme ja tietosi käsitellään aina luottamuksellisesti. 

  • Milloin laina maksetaan pankkitililleni?

    Hyväksyttyäsi tarjotun lainan ja varmennettuamme tulosi rahat maksetaan tilillesi arkisin aukioloaikanamme. Normaalisti saman päivän kuluessa.

  • Miten laskut toimitetaan minulle?

    Saat lainaasi liittyvät laskut sähköpostitse haluamaasi osoitteeseen. Muistathan ilmoittaa meille, mikäli sähköpostiosoitteesi muuttuu. Mikäli maksuviivästysten takia joudumme lähettämään huomautuksia, niin ne toimitetaan sähköpostin lisäksi myös postitse. Pääset näkemään ja maksamaan laskusi myös kirjautumalla tilillesi verkkopalvelussamme.

  • Miten voin muuttaa hakemustani tai poistaa sen?

    Voit muuttaa hakemustietoja kirjautumalla henkilökohtaisilla tunnuksillasi sisään verkkopalveluumme täältä.

  • Milloin voin hakea lainaani korotusta?

    Lainaan voit hakea korotusta, kun olet maksanut vähintään kolme maksuerää (ei koske lyhennysvapaita kuukausia) ja edellisen lainan nostamisesta on kulunut vähintään kaksi kuukautta. Korotusta voit hakea helposti kirjautumalla palveluun ja painamalla korota lainaa -nappia.

  • Miten voin tehdä eräpäivän siirron tai saada lyhennysvapaan? 

    Voit siirtää laskusi eräpäivää tai hakea lyhennysvapaata kirjautumalla sisään verkkopalveluumme.

  • Mistä näen ajantasaisen tilanteeni lainasta ja laskuista?

    Lainasi tilanteen ja tiedot laskuista näet kirjautumalla sisään verkkopalveluumme.